Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Kategóriák / Termékek

Vörös-tengeri válság

Vörös-tengeri válság

A fogyasztók világszerte várhatóan meg fogják fizetni a Vörös-tengeren kibontakozó válság árát, miután a kereskedelmi hajók elleni rakétatámadások káoszba sodorták az ellátási láncokat.

A Xeneta hajózási elemző cég legfrissebb adatai szerint az óceáni szállítmányozási piac azonnali árfolyamai 20%-kal emelkedtek péntek (december 15.) óta, miután a nagy hajózási társaságok úgy döntöttek, hogy leállítják a Vörös-tengeren való hajózást a huthi milícia támadásai miatt.

Peter Sand, a Xeneta vezető elemzője így nyilatkozott: "A régió alapvetően háborús helyzetben van, mert túl veszélyes sok hajó számára, hogy áthajózzon a Vörös-tengeren, és így a Szuezi-csatornán is, amely a világkereskedelem fő ütőere.

"A hajókat most átirányítják a Jóreménység-fokon keresztül , de ez nem csak 10 napos vitorlázási időt jelent, hanem akár 1 millió dollár plusz üzemanyagot is fog fizetni minden oda-vissza útért a Távol-Kelet és Észak-Európa között. .

„Ha csak a konténeres szállítást nézzük, a Xeneta becslései szerint az Afrikán keresztüli elterelés további egymillió TEU-s szállítási kapacitást is igényel.

"Van kapacitás a piacon, de ennek költsége van, és láthatjuk, hogy az óceáni szállítmányozási díjak 100%-kal emelkednek. Ez egy olyan költség, amelyet végső soron az árut vásárló fogyasztókra hárítanak."

December 18-án az Egyesült Államok védelmi minisztere, Lloyd Austin bejelentette az „Operation Prosperity Guardian” nevű koalíciós munkacsoportot, amely a huthi támadások leküzdésére, valamint a Vörös-tengeren és az Ádeni-öbölön áthajózó kereskedelmi hajók védelmére hivatott. Ez a kalózkodás leküzdésére irányuló, a régióban meglévő 153-as munkacsoportra épít.

"Most látjuk a politikusok fellépését, de nem tudjuk, hogyan és mikor lesz sikeres ez a koalíció abban, hogy biztonságos átjárót nyisson a hajók számára a Vörös-tengeren és az Ádeni-öbölön. Itt minden forog kockán, mert a szabad áramlású globális kereskedelem szinte hatással van minden egyes ember a földön. A Szuezi-csatorna rendkívül kritikus, mivel naponta sok milliárd dollárnyi áru halad át a Távol-Keletről Észak-Európa, a Földközi-tenger és az Egyesült Államok keleti partvidéke felé” – mondta Sand.

Minél tovább tart ez a zavar, annál drágább és fájdalmasabb lesz Sand szerint, aki úgy véli, hogy az ellátási láncok még mindig nem épültek fel teljesen a világjárványból, "a Távol-Kelet és Észak-Európa közötti menetrend-megbízhatóság mindössze 64%-os", és figyelmeztet. hogy ez a legutóbbi válság még jobban visszavetheti ezt a fellendülést.

Hozzáteszi: "Ez hatással lehet a szállítmányozók és a tengeri szállítmányozók között folyó, 2024-re szóló hosszú távú szerződésekről szóló tárgyalásokra is. A szállítmányozók bizonyos szintű aggodalmat érezhetnek amiatt, hogy a hosszú távú díjak követhetik az azonnali piacot, és drámai mértékben emelkedhetnek a ezt a válságot."

 

Forrás: Container News